33457 ورزشی 1403/04/14 - 10:00

یادواره شهدای ورزشکار شهرستان شهرضا/ شهدا مظهر عزت

یادواره شهدای ورزشکار شهرستان شهرضا با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولین استان و شهرستان برگزار شد.

به گزارش دیوان نیوز به نقل از هواداری نیوز، یادواره شهدای ورزشکار شهرستان شهرضا با حضور مقامات و خانواده های معزز شهدا وجمع کثیری از ورزشکاران سه شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور در سالن اجتماعات شهرداری شهرضا برگزار شد.
در این یادواره که به همت اداره ورزش و جوانان شهرضا و کانون بسیج ورزشکاران اجرا شد، سیدمهدی صدری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، سرهنگ وحید رجبی رئیس بسیج ورزشکاران استان میهمانان ویژه این مراسم روحانی بودند و سیدامیر جعفری فرماندار، مهدی ماهر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ، سرهنگ علی بخشی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ، یحیی ایزدی رئیس و اعضای شورای اسلامی، محمدحسن رحیمی سرپرست کانون بسیج ورزشکاران ، معاونت شهرداری، حمید صالحی رئیس اداره ورزش وجوانان و جمعی از رؤسای دیگر ادارات، رؤسا و اعضای هیأت های ورزشی، ورزشکاران و خانواده معزز شهدا نیز حضور داشتند.
مراسم شکوهمند یادواره شهدای ورزشکار شهرضا با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی آغاز شدو حمید صالحی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرضا ضمن خوش آمد گوئی به مدعوین، پدران، مادران و خانواده معزز شهدا، مسئولین و حاضرین در همایش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ورزشکاران قشر تأثیر گذار درجامعه هستند به طوری که شخصیت، رفتار و گفتار آنان در جامعه با سایرین تفاوت دارند. بخصوص ورزشکاران مدال آور و پهلوانان بَرجسته و شاخص که الگو برای نوجوانان و جوانان محسوب می شوند. اما چه الگویی بهتر و والاتر از شهدای ورزشکار که برای حفظ کیان و دفاع از سرزمین مقدس ایران و نوامیس مان جان خود را فدا کردند، شهدا قهرمانان واقعی اند و شهادت در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی را به کسب عناوین قهرمانی و مدال آوری ترجیح دادند.
رئیس اداره ورزش وجوانان شهرضا افزود: برپایی برنامه هائی که تحت عنوان بزرگداشت شهدای ورزشکار برگزار می شود تا یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم و خط مشی ، اهداف و آرمان های آنها را محقق سازیم از عمده وظایف می باشد.
وی افزود اکنون با برگزاری یادواره و پاسداشت یاد وخاطره ۵۶ شهید ورزشکار شهرستان شهرضا در خدمت شما سروران گرامی هستیم و امیدواریم خداوند در ادامه راه شهدا به همه ما توفیق خدمت به جوانان و نوجوانان دهد تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدای والامقام باشیم .
ضرب خواني مرشد زورخانه بشیر الصاق و حرکات موزون ورزش پهلوانی زورخانه ای توسط باستانی کاران از جمله برنامه های اين مراسم بود.
سرهنگ سپاه وحید رجبی رئیس بسیج ورزشکاران استان اصفهان در سخنانی ضمن قدردانی از افرادی که در برپایی این مراسم همت گماره اند گفت: استان اصفهان با ۱۲۰۰ شهید ورزشکار حدود یک چهارم شهدای ورزشکار کشور را تقدیم اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران نموده است. شهدائی که وقتی می خواهیم از رشادت ورزشکاران و قهرمان سخن بگوئیم شهدائی نظیر حسن غازی، طوقانی، سردار قانع و ... در اذهان تداعی می شوند. سرهنگ رجبی در ادامه با بیان اینکه اهالی ورزش، ورزشکاران و قهرمانان ما بدانند شهدا در زمان خود وظیفه شان را شناختند و از کیان مملکت دفاع کرده اند. تصریح کرد در این بُرهه از زمان نیز ما باید وظیفه خود را بشناسیم و بدانیم چه کارهائی برای کشور باید انجام دهیم، و و ظیفه خود بدانیم با مشارکت پُرشور، گسترده و آگاهانه در انتخابات روز جمعه ۱۵ تیرماه، وظیفه خود را نسبت به انتخاب اصلح ترین فرد به عنوان رئیس جمهور آینده کشورمان ادا کنیم و انشاء الله ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
سپس حجت اله خُدام با بیان شیرین خود با اشاره به خاطرات ورزشی و اخلاقی ۱۰ شهید شاخص ورزشکار شهرضا ازجمله؛ شهیدان مرتضی طحانی، محمود آقاسی، محمد حسن آزادی، حجت اله حسام، محمدحسن مصدق و کیانوش یزدان پرست پرداخت، پیرامون اخلاق و منش پهلوانی سخن گفت.
سیدمهدی صدری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ضمن تقدیر از دست اندرکاران برپایی این کنگره بزرگ گفت: افتخار دارم در همایشی حضور پیدا کرده ام که ازخانواده معظم شهدای ورزشکار تکریم وتجلیل می شود. امید است این برنامه ها در شهدای صنوف دیگر نیز ادامه داشته باشدو پیام شهدا بگوش مردم و مقامات مسئول رسانده شود تا عملکرد شهدا راسرلوحه امور خود قرار دهند که بسیاری از تصمیمات در زندگی به گونه ای تعیین کننده است که اثرات آن ممکن است به یادگار بماند .
دکتر صدری به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: انتخابات حق مسلم مردم شریف ایران است و پیام دهنده آن است که مثل سایر نعمات الهی باید قدرش را بدانیم و همه با تأسی به خط مشی شهدا دست به انتخاب فرد اصلح بزنیم.
در پایان از خانواده معزز شهدا با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد. همچنین از ورزشکاران مقام آور رشته های مختلف در مسابقات یادواره شهدا نیز تقدیر شد.

خبرنگار: اصغر قلندری



  1. یک انتخاب بجا و شایسته برای مدیریت کانون مرکزی بسیج رسانه البرز
  2. یک انتخاب بجا و شایسته برای مدیریت کانون مرکزی بسیج رسانه البرز
  3. وقت رقابت‌ها گذشته و وقت همکاری‌ها رسیده است
  4. مخبر قانون برنامه هفتم را ابلاغ کرد
  5. گفت‌وگوی تلفنی مخبر با خانواده شهیدان جلیل و مرمزی
  6. دیدار فرمانده کل انتظامی کشور با رئیس‌جمهور منتخب
  7. هشدار اداره پست البرز در خصوص پیامک های جعلی کلاهبرداران
  8. برخورد خودرو ۴۰۵ با درخت یک کشته برجای گذاشت
  9. ۲۰ پیشنهاد به دکتر پزشکیان
  10. واکنش زرآبادی به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت جدید
  11. تکذیب توقف روند عضویت ایران در بریکس
  12. برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای غواص دفاع مقدس
  13. کابینه دکتر پزشکیان چه زمانی در پاستور مستقر می‌شود؟
  14. طرح جهادی نهضت آسفالت در استان البرز اجرایی شد
  15. پاپ فرانسیس: دموکراسی در وضعیت بدی قرار دارد
  16. نماینده دموکرات آمریکا: «کامالا هریس» با قاطعیت پیروز انتخابات می‌شود
  17. ادامه چرخه خشونت در آمریکا/ تیراندازی در میشیگان ۲ کشته و ۱۹ مجروح برجای گذاشت
  18. پیشتازی اتحاد چپ گرا در انتخابات پارلمانی فرانسه
  19. افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب و شمال فلسطین اشغالی
  20. فرستاده ویژه سازمان ملل از گام‌های رو به‌ جلو در پرونده اسرا در یمن خبر داد
  21. نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است
  22. ایران در هوش مصنوعی؛رتبه نخست در شبکه‌های عصبی و سیستم‌های چندعاملی
  23. اجرای طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد در دانشگاه تبریز
  24. رونق کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است
  25. اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد
  26. طراحی اپلیکیشن یادگیری زبان چینی با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی
  27. تعداد سوالات و مدت پاسخگویی در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  28. پیشکسوتان علم ژنتیک تجلیل شدند/حضور دانشمندان ۱۵ کشور در کنگره امسال
  29. نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در قبضه زنان
  30. افزایش ۶۶ درصدی معاملات برق در بورس انرژی
  31. متوسط قیمت اقلام خوراکی خردادماه اعلام شد
  32. انتخابات پارلمانی فرانسه شباهتی به دموکراسی ندارد
  33. معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند
  34. اعلام نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در لایدن؛ ایران در صدر کشورهای اسلامی
  35. درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی
  36. رگبار باران و وزش شدید باد در ۱۶ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  37. ۲۱ همت خسارت سه سال سیل به کشور/مشارکت صنایع ‌آب‌بر در آبخیزداری
  38. قالیباف با پزشکیان دیدار کرد
  39. روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد
  40. رهبر کره شمالی پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت